måndag 27 augusti 2012

Shoot to thrill

Sofie fyllde år i onsdags förra veckan och som en av födelsedagspresenterna bjöd vi henne på Laserdome i lördags! Vi hade planerat det som en överraskning, men den överraskningen var nog mer som en hjärtattack för Sofie.
Vi hade inte bokat in en tid för att lira, så Julia sa till Sofie att de skulle gå på stan. Kl 14.30 var det ett gäng som skulle lira, men de var 14 pers och vi var 6, så det skulle bli lite fullt. Dock så skulle de heller inte gå att spela på bara 6 pers, utan vi ville ha minst 9 för att få 3 på varje lag. Det var tänkt att vi sku lira kring kl 14 under den tiden som Sofie och Julia hade planerat gå på stan. Men eftersom vi inte fick ihop fler pers övervägde vi att skita i allt. Klockan tickade på, så plötsligt fick jag sms av Julia där hon skriver att dom fick ihop till 9 och att vi sku spela 15.30. I samma veva får jag veta att en av mina värvningar är för bakis för att spela.. Haleluja! Men bestämmer att Johan fick agera 2 st. Eftersom det var en stund kvar tills vi skulle spela, började jag färga håret. Tänkte att det är ju tvärgjort. Johan for iväg innan, för han skulle köpa alkohol innan de stängde. När klockan börjar närma sig 15.15 är jag inte ens klar me håret, Julia ringde till mig typ 1000 ggr och det var jääävligt bråttom! Så när vi äntligen är utanför Sofie så är det bara några minuter kvar tills vi ska sätta igång spelet, så vi asspringer upp för trappen och bankar på dörren. Sofie skriker å frågar vad i helvette de är som händer! Vi sliter ut hon ur lägenheten, knappt så hon hinner ta nycklarna. Det roliga kommer nu; vi binder för ögona och låter hon inte veta alls vars vi är på väg. Bär ner henne för trappen och så kör vi igång med spelet. SÅ JÄKLA ROLIGT!


Och förövrigt, med 10972 vann Johan och 9822 kom jag tvåa. Tsm kom vi 2:a. Gaanska kung ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar