tisdag 6 mars 2012

BODYPUMP

Jag instruerar just nu i BODYPUMP på Medley Umeå Simhall, 2 ggr i veckar; måndagar kl 19 & söndagar kl 17. Det är så otroligt jävla roligt så jag vill bara ha mer pass, meeer! Det ger mig så fantastiskt mycket att stå där framme och instruera deltagarna till en starkare kropp. Den energin som jag får, den glädjen, den enorma tillfredsställelse.. Måste testas själv, går knappt att beskriva!


Ska berätta lite snabbt hur allt gick till. Jag har inte alltid varit sjukt driven av denna grymma träningsform! (Även om man kanske kan tror de.. :P )


Nu tänkte jag inte dra min livs historia, börjar då jag skaffade kort på träningsanläggningen Träna. Så där jag började träna BP och fastnade ganska fort! Körde på regelbundet ett bra tag, tills det inte blev så längre, de vart bara så att jag inte for och tränade. Hade nått slags konstigt uppehåll med träningen, tills jag upptäckte att jag älskade gymmet mer än ja visste och styrketräningen var de roligaste ja då nånsin gjort! Aldrig kunde jag ens tänka mig själv stå å instruera ett BP-pass. De verkade så avlägset, eftersom jag inte tränade det lika regelbundet. MEN! Efter en tid fick jag för mig att jag ville jobba på simhallen som instruktör. Så efter ett tag provade jag faktiskt söka till Medley och vips fick jag åka ner till Sundsvall på en grundutbildning i BODYPUMP! Samtidigt hade jag sökt in på Hälsocoach-utbildningen i Vindeln och vart antagen. Det var helt galet vad lycklig jag vart, jag hade ju ett helt nytt liv framför mig! Nu började jag träna BP regenbundet igen och plockade fram den glädjen jag hade haft en gång i tiden.


Men.. Jag insåg en sak. Att stå och träna i en gruppträningsform är roligt och de är en sak. Men att stå framför gruppen och leda är en heeeeelt annan sak! Det är 1000 ggr roligare och jag vart totalt jävla såld direkt.


När jag började skolan så tjatade jag nog rätt mkt om BP (gör ja säkert fortfarande), men de är bara för jag fick den starka passionen för instruktörsjobbet. Det är nog de bästa jag vet. Visst de finns choklad också.. Hahah, men inget får mig att leva så mkt som att instruera! Har jag en dålig dag, med yrsel och huvudvärk.. Direkt jag kommer in i salen, träffar alla underbara deltagare, så är allt negativt och ont som bortblåst. Efter passet går jag hemmåt med ett sånt lyckorus att inte alla världens problem kan få mig nere!


Jag älskar det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar