söndag 22 april 2012

Jajemen!

Nu ha vi avklarat denna utbildningshelg! Så roligt de ha vart. Men otroligt jobbigt och trots att man inte ha varit utpumpat, så har man känt sig så sliten å slö på nå vis. När man väl satt sig, tog man sig knappt upp!


Vi började fredagen med att ha introduktion, pratade om vad Indoor Walking är förnått, hur man räknar BPM (beats per minute) & RPM (revolutions per minute) i musiken, hur man använder och jobbar med musiken. Sedan gick vi till IW-salen och provade lite tempon och även prova de olika positionerna. I läxa fick vi att med de 3 låtarna vi hade valt, räkna RPM, vilket tempo och terräng, vilken känsla fick av låten och även vars i passet vi tyckte att låten skulle passa in.


Lördagen rivstartade med ett IW-pass på 40 min. Sedan ägnade vi nästan hela dagen åt ledarskap, både i teori och praktik. Vi provade att leda varandra i grupper utan rörelse eller kroppsspråk och bara med rösten, sen tvärtom och sedan med båda. Det var riktigt kul och lärorikt och vi fick mkt konstruktiv kritik. Vi gick även igenom intensitetsnivåer och klassupplägg. I läxa fick vi att tänka ut; hur vill jag leverera låten? Alltså vilken känsla? Vad ska jag säga? Hur ska jag dela upp låten?


Idag började vi med teori, med de 3 låtarna skulle vi i små grupper komma fram till ett klassupplägg. Det var klurigt, man fick mixa å trixa. Men i slutändan skulle vi bara ha 1 låt att instruera till. Efter lunch presenterade vi de tänkta upplägget och sedan sin egna låt inför hela gruppen. Alla 18 st skulle presentera en låt var och kan säga att inte många hade så många chillade låtar om man säger så.. Vi stog på walkern ca 1h & 50 min och var heeelt slut efter! Paus 15 min sen ett 55-minuters pass på det.
Här sitter vi i korridoren utanför salen och väntar på att sista passet ska sätta igång. Vi var trötta, men ganska taggade ändå. Som jag skrev tidigare, det var sjukt jobbigt att ta sig upp när man väl satt sig!

Men slutresultatet blev godkänd och jag är supernöjd! bra lärare vi hade, även om man var jätteslö så kunde dom ändå peppa oss att fortsätta. Sjukt kul helg! Nu ska jag sätta igång och leta mer musik....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar