onsdag 13 juni 2012

Löpning

Min mamma är ju helt fantastisk! Hon har alltid något på gång och är det inte något med lägenheten så är det ju projekt å grejor. Den här våren har hon minsann planerat! Och hon älskar det också!

Yngsta lillbrorsan går ju i innebandy höst- och vårtermin, så nu i våras när innebandyn började gå mot sitt slut, så bestämde hon att hålla i en grupp för funktionshindrade. Tanken var då att de i innebandyn skulle få chansen att vara med och även de som går i Tobias klass.

Så nu varannan tisdag träffas vi i Gammilaskogen och far en sväng runt 1.9 spåret. Börjar med att jogga lite lätt, sen brukar vi göra lite övningar och så ibland nån tävling på skojs skull. Men mkt lek! Syftet är ju att de ska självklart få behålla flåset litegran till innebandysäsongen och få dem att bara springa en runda, det tycker ju dom är för tråkigt! Så därför, mkt lek så de glömmer bort att de tränar.

Jag tycker det är så himla kul att morsan ids hålla på med sånna här saker! Hon har ju så mycket annat. Iförsig som jag skrev, så tycker hon att det är roligt, men ändå! Jag beundrar verkligen kreativiteten och orken.

Morsan och jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar