måndag 16 juli 2012

Komma igång

Haha jaa va ska man säga. Måndagar RULES!

Även om jag int riktigt förstår mig på snack som "ska börja träna på måndag" å "nästa vecka". Då tränar man järnet på måndagen för man vill komma igång snabbt, får träningsvärk som faan på tisdagen, ännu värre på onsdag åså va de otroligt mkt att göra på torsdagen åså var de helg igen och så vart de inge mer den månaden..

Hehe, det är säkert många som känner igen sig och tro mig, ja ha varit där en gång, det är mkt vanligt. Men ja har insett att man får bara bestämma sig. Inte orden "helt enkelt", för det är aldrig tvärenkelt. Men det kan vara lättare än man kanske tror. Gör det inte så jävla krångligt å svårt. Å framförallt; gör det roligt!

Tips till den som vill komma igång;
Börja på söndag! Det är perfekt, då kan du känna lugnet medans du är på gymmet/ute i skogen/på plan eller vars du nu är. Och sen kan du fortsätta på måndag eller tisdag! Så medan alla andra börjar på månda, ligger du en dag före, för du började faktiskt igår ;)

Ett tips till; Viktigare än man tror att ta det försiktigt. Du ha bara en kropp och du har gott om tid på dig. Men att ta hand om den genom att bl.a. träna regelbundet är något som alla vet om, så det behöver knappast sägas.

Kan du inte börja på söndag?
Börja ikväll!
Vad stoppar dig?

Men som sagt, det är något med att komma igång. När jag nu haft hela helgen nästan utan träning känns de jävligt skönt å få måndag igen me BP å gym! Det va förövrigt så jäävla kul på pumpen, kände energin fan enda ut i fingertopparna! De där baconen.. De va nått särskilt i dom!

Efter passet kördes de axlar;
*Hantellyft åt sidan 8kg 10x3
*Hantellyft fram 7kg 10x3
*Kabeldrag utåt för baksida axel 2.5kg 10x3
Och mage;
*Liggande benlyft 15x2
*Rumplyft 15x3
*Plankan, plankan me knä mot armbåge, sittande sneda crunches (fot ut), sneda lyft på balansboll, halvfällkniven (böjda ben) 30sek, vila 15sek x2
Nedvarvning cykel 15min
+40min promenix hem

Såå nu är jag sådär härligt utpumpad :)

1 kommentar: