onsdag 15 augusti 2012

Hednäs

Farsans jaktlag skulle skjuta sig godkända inför höstens jakt i lördags, så jag fick följa med och träna. Riktigt kul, man känner sig ju lite nervös innan såklart, ha inte skjutit så mkt med studsare. Så innan vi satte igång allting, frös man ju som en jäkel. Men efter de 3 första avlossade skotten, kan ja lova, de va ingen som frös längre. Solen stekte på, de va riktigt härligt väder!
Laddar om..
Här övade jag bara brevid själva skjuttornet.
Jaa, jag vet "PeltorKID" De var de enda som vi hade i bilen just då. Man tager de man haver.

För de som skjutit förr behöver jag ju inte berätta det här för.
För de som aldrig gjort de förut kan jag bara berätta att det är en häftig upplevelse. Det gäller å känna att man har kontroll hela tiden, vara bestämd och väldigt noggrann. Finns liksom inte utrymme för någon slarvighet.
När du sedan ser målet, osäkrar och trycker av.. Ojoj, vilken känsla!

Nu var tanken att jag skulle träna på skyttet. Den sista serien jag sköt var bara någon centimeter från en helt godkänd. Lite surt, men jag känner mig mer än nånsin så taggad, nu ska jag träna som tusan och klara högviltsprovet!

Kvällen innan for jag å farsan till Kussjön. Tog med oss Johan som var i Vindeln, grillade å myste på. Såg en älg gjorde vi också, det var riktigt kul!

Ja, här såg man inte alls nå bra. Men hon stod där iaf!

Efter det for vi tillbaka till stan och farsan bjö mig på gomiddag! Fan, han är ju en riktig gourmet-kock gubben våran.

En eller 2 öl på de och dagen kunde inte ha blivit så mycket bättre! AWSOME!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar