lördag 27 oktober 2012

Lugn stund

Ibland får man den där känslan att man bara vill göra ingenting. Hitta sitt eget lugn och bara njuta av att vara där man är just nu. Det är ganska skönt och jag tror det är viktigt att man får den stunden ibland. Kan säga att innan jag gick Hälsocoachutbildningen så tänkte jag ju verkligen inte att de var viktigt. Men nu ha ja börja inse det mer och mer.

När ja verkligen kan få den här stunden för mig själv att bara sitta och njuta, inte ens behöva tänka, så upptäcker ja att man inte får de så ofta.

Ute i skogen exempelvis på ett älgpass så är den lugna stunden oundviklig. Man måste sitta helt still, vara tyst och lyssna. Kan man verkligen säga att man får kvalitetstid. Tycker jag iaf.

Idag på väg hem tog jag mig friheten att bara sätta mig på, ja vad de nu var, och njuta av solen en stund. För ovanlighetens skull var jag inte påväg nånstans, hade ingen tid att passa. Så jag bara hoppa av cykeln och satte mig vid älven. Det är väl onödigt å skriva att det var jäkligt skönt.. Ja ba satt där. Gjorde ingenting. Tänkte typ ingenting. Ba njöt av stunden. Va här å nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar