söndag 18 augusti 2013

Sommarresorna

Ingen nyhet att sommaren alltid flyger förbi en jävulsk hastighet där man knappt hinner med, nyss var det början av juni och plötsligt vart de slutet av augusti. Oftast känner man ångest att man knappt hunnit göra något, eller så har man det, men tycker att det inte var nog. Jag hör till dom som gjort en massa massa grejer och samtidigt fått vara ledig och bara njuta av sol å värme å fina människor. Självklart vill jag ju ha mer av detta, men jag känner mig också otroligt nöjd.

Den 8:de juni åkte jag, min yngsta lillebror och morsan till Kreta där vi bada, sola, åt glass, bada lite mer och bara njöt. En riktig solsemester!
 
Så som ni ser hade vi det mycket härligt!
När vi kom hem jobbade jag i drygt 2 veckor innan jag gick på semester. Första semesterdagen drog jag, Sofie och Julia till Amsterdam där vi mötte upp Rasmus och Andreas. Hade några otroligt grymma dagar där. Amsterdam fick jag veta är en otroligt häftig stad som bjöd verkligen upp till det bästa! 

Vi gick på olika klubbar & barer runt i stan och även ett muséeum. Träffa George Michael som jag lirade gitarr med!
Sedan stack vi till Berlin där vi bodde på hostel, träffade jättetrevliga människor från hela världen runt. Fick också några kungliga dagar där med mycket kultur, besökte muren, judemuséet etc. Berlin bjöd också upp till festliga dagar!
Bilden i mitten till vänster är taget i judeminnesmuséet där man hade tagit vara på brev skrivna från personer fångade på olika koncentrationsläger och översatt dem. Finner inga ord på hur fruktansvärt hemskt..
Bilden längst nere i mitten är taget från tornet på bilden till höger om den. Bara sådär 200m
Rätt grymt, bilder längst upp till vänster är taget på en klubb som låg typ 16 våningar upp!
När jag kom hem var det knappt en vecka kvar tills vi skulle fara till Sthlm och se Iron Maiden med farsan, min äldsta lillebrorsa och Johan!
 
När vi kom ner på torsdagkväll träffade vi farsans polare Danne och hans tjej, satte oss ner på en trevlig uteservering. På fredagen lekte vi av oss på Grönan, förvandlades till en tjurskallig unge under dom timmarna :P på kvällen gick vi på några uteserveringar, hittade ett riktigt bra ställe vid hamnen som låg väldigt nära hotellet. Ena delen av båten var ett skitkul dansgolv där vi dansa häcken av oss till riktigt bra musik. På en annan del kunde man ba sitta å ta en öl. En annan gå ut och njuta av utsikten av hamnen. Och en där de spelade live-band! Hur grymt var inte det?!
På lördagen for vi till hallonbergen, bara nån kilomet till Friends Arena där konserten var. Stekte massor innan det var dags att ge sig in å se IRON MAIDEN!
Njöt varje sekund av att få vara där med de bästa gänget, stå å trängas bland folkmassan, tung hårdrocksmusik som ba dunkar i bröstet och världens fetaste publik på nästan 57 000 pers som sjunger ikapp under ett å samma tak.
Mäktigt!
Det var iaf den största konserten jag varit på!
http://www.youtube.com/watch?v=9JZ1GSMtvwk
Sammanfattningsvis så ägde min sommar helt enkelt. Jag fick turen att få uppleva allt detta på en enda sommar. Så man kan säga att jag är barnsligt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar