onsdag 4 september 2013

Friskvård

Friskvård för en, behöver inte vara friskvård för en annan. Jag mest har kört på det fysiska, kanske jag borde satsa mer på det mentala. Körde yoga och mindfulness på skolan en gång i veckan och faktiskt tyckt att det var riktigt härligt. Men efter det har jag inte vari så duktig på att gå på sånna pass eller sitta en stund för mig själv. Så förra veckan sa jag åt min kollega Britta att dra med mig på nåra yoga-pass för att jag uppenbarligen behöver pushas på. Så faktiskt lyckades hon få med mig på ett yogapass kl 6.30 imorse! Och jo, de är tidigt, men jag hade bestämt mig för att göra det och de gick hur bra som helst. Efter passet for jag hem och kände mig riktigt nöjd med mig själv, hade en riktigt skön känsla i kroppen. Även om jag var trött (hade sovit jättedåligt på natten) så kände jag inte för att sova, så jag fortsatte på temat "Friskvård" och la mig på spikmattan en stund, slumrade till och sedan vaknade jag mer utvilad än någonsin. Kände mig pigg å fräsch i kroppen. Hann dessutom sitta och njuta en stund i solen innan jag började jobbet.
Det kanske är just det här jag behöver lite mer av i vardan?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar