onsdag 28 augusti 2013

DANS


Det är väl cirka 3 år sedan jag dansa sist. Alltså tog en klass. Känns som 100 årsen, fast samtidigt inte, tiden har ju bara gått väldigt fort. Det var modernt jag dansade då. Efter det har det mest blivit på dansgolvet, runt stången och såklart Sh'Bam! På Nike-konventet i våras dansade jag nästan bara och suget kom tillbaka. Det var helt sjuuukt roligt!

 
Så i somras bestämde jag mig för att börja dansa igen, var lite kluven vad jag skulle välja för något. Hade tankarna på modernt, som jag dansade sist. Det är ju riktigt härligt! Samtidigt tänkte jag att det skulle vara kul att träna lite balett för att träna upp hållningen som jag tappat nå jäkulst nu den senaste tiden. Och då slog det mig; Jazz. Både hållning, teknik och samtidigt mycket rörelser. Perfekt!

I söndags hade Balettakademien prova-på-dans och jag som enda från det jag bokade kursen, varit lite nervös (tänk om jag skämmer ut mig och tappar det totalt!), kände att det var bra om jag kunde fara på detta för att känna hur det känns. Började med modernt för att sen köra jazz efteråt. Nu var detta prova-på, vilken innebär nybörjare, så ja, det kändes inte så svårt. Men fortfarande kändes det skönt att bara få dansa lite. Träffade min kära vän Johanna som jag dansade rätt mkt tsm med på gymnasiet och även innan!

Haha i våra glansdagar!
 
Det var jättekul att träffa henne igen! Hade kul, like the good old days ;)


Och självklart kändes det helt underbart att få stå framför spegeln och bara dansa, känna värmen, musiken, rörelserna flyta på. Grymt! Ska bli sååå kul imorgon när dansen börjar, är både taggad och sjukt glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar