onsdag 25 april 2012

3000 steg

Jag fick en ofrivillig morgon promenad till busstation idag..

Lokalbussen går fasn aldrig att lita på. Det står på tidtabellen att det ska ta 10-14 min till 3 hållplatser innan våran, så man räknar med kanske 12 min. Och speciellt på morron den här tiden är de väldigt mkt folk som ska på, alltså tar det extra lång tid. Bussen går 18 från Röbäck, jag gick ut 26, sku ba ställa in cykeln i förrådet och gick sen lugnt till hållplatsen. Kl var 28. Tyckte att jag var ute i god tid. Men när jag kommer runt knuten ser ja att bussjäveln redan står där! Jag börja tokspringa, det är en liten bit dit. Men han blinka ut å far iväg. Jag var typ 5 meter ifrån.

Det är sånna tillfällen man bara vill lägga sig ner och dö. När det handlar om sekunder. SEKUNDER! Vad hade jag kunna gjort annorlunda!? Satan.

Så jaa, jag ville gå tillbaka hem å sova ist. Men jag bestämde mig för att satsa på bussen till Vindeln som går 20 min senare än den ja försökte hinna med innan och eftersom ja aldrig vill lämna cykeln på busstation, så var det ju bara till att knata på. De är inte jättelångt från oss till busstation, men det är fan långt när man känner så stressad och har en trunk på axeln å en påse med 10 skolböcker i. Jag förbannade mig själv hela vägen och jag börja svettas. Men jag hann! Det gjorde jag. Och hann dessutom köpa frukost!
Fick 3000 extra steg på köpet.. Ibland så får man göra det bästa av jävliga situationer.

Å nu är ja äntligen på bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar