lördag 28 april 2012

Heavy eve

Igår vart jag bjuden på tacos hemma hos farsan å lillkillen (Tobias). Innan käket fick killen visa hur man lirar trummor!

Även Johan fick leva ut sina rockdrömmar!
Denna grej är ju så jävla fantastisk! Man kan koppla in sin egna musik och när man slår på plattorna så blir det riktigt trumljud i hörlurarna. Sjukt grymt! Så kan man lira utan musik, och även ändra ljudtyp så att det låter helt annorlunda. Men coolast är ju de vanliga trummorna. Man känner sig som en riktigt jävla rockstjärna alltså!

Johan for till Vindeln å jobba, men jag stanna kvar hos farsan. Då hade jag kommit å tänka på en annan grej som var poppis för några år sen. Minns att Dempa eller nån fick den här i julklapp och vi alla skulle spela. Men jag vågade typ inte...
Så nu vart jag sugen på att testa den igen!

Nån som känner igen? ;)

4 pers ska alltså greppa ett handtag var och sätta igång spelet genom att trycka på stora vita knappen i mitten. Knappen börja blinka rött hejvilt och tjuta som tusan. När ljudet plötsligt upphör till ett annat ljud och den blinkande knappen blir grön, ska man trycka på den röda knappen man själv har på sitt handtak. Den som trycker sist på sin egna knapp, får STÖTEN!

Jag lovar dig.. Du vill INTE ha stöten. Haha ja, skratta på, men de va fan ingen lek då man fick den! Även om man vet att det är ju bara att släppa om det gör för ont, så går det inte. Handen sitter fast i handtaget!  Så det gäll faan att va snabb!
Det finns 2 lägen man kan ha; lite mindre stöt och lite mer. Förut vägrade jag den värre stöten, men nu bestämde jag mig för att prova det. De är sjukt spännande när man sitter och har hjärtat i halsgropen medans den tjuter å lev om och man väntar på att den ska börja blinka grönt. Och det är sjukt kul!
Så jag lovar att jag ställer upp då nån utmanar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar