måndag 18 juni 2012

Energi

Efter BP-passet ikv hade jag tänkt gymma axlar och mage, triceps om jag orkade och tydligen gjorde jag det. Så jääkla skönt att känna att man orkar med det man tänkt. Ändå har jag inte ätit överdrivet bra idag..

Så på axlar fick det bli som förra gången;
*Hantellyft åt sidan 10x6kg, 10x6, 8x7, 8x7, 6x8.5, 6x8.5, 6x8.5
*Hantellyft framåt 8x6 x 7
Usch va tungt det var. Men ja tröstade mig med att ja ändå hade haft pass innan :p

På magen körde jag ett gammalt magprogram från Fitness Magazine som jag bruka köra mkt förut. Nu ha ja inte kört mage på länge, förutom förra veckan och såklart på pumpen, men det blir inget koncentrerat. Övningar:
*Plankan 30sek
*Plankan med knä till armbåge 30sek
*Sittande vridning 30sek
*Sidolyft på pilatesboll 30sek
*Fällkniven med böjda knän 30sek
*Raka ben fäll ner 15st
*Rumplyft 15st
Tanken är att köra på i 30 sek, vila 30 osv. Och sen köra allt en gång till!

Triceps hade jag styrkan att köra också, så att så fick je bli!
*Kickbacks 13x6kg, 13x6, 6x8.5, 6x8.5, 6x8.5
*Press bakom huvudet med hantel 8x13.5, 8x13.5, 8x13.5

Som sagt tungt. Men jävlar va roligt de är alltså! Jag har ju lagt mest fokus på konditionsträningen nu på slutet och har inte gymmat nått alls, så nu ska de bli riktigt kul att köra igång igen! Julia fråga mig för nån vecka sen om vi sku träna tsm och köra seriöst på styrketräningen å självklart ville jag de! Så förra veckan hann vi med 3 pass tsm och inkl allt annat så var de väldigt bra.

Mukkler, here we go!

2 kommentarer: