måndag 30 juli 2012

Lycksele Djurpark

I måndags förra veckan for jag, Tobias, morsan och Tobias kompis Joakim upp till Lse och spenderade dagen på djurparken. Det var perfekt väder, ganska grått, lite regn mitt på dagen och lagom varmt. Så djuren vågade ju visa sig! Annars om det är mkt varmt, så blir det säkert väldigt jobbigt för dem och de sitter helst under skydd. Så som sagt, perfekt!

Alltid lika mysigt att komma dit!
Tobias vart ju hyfsat nöjd när vi kom in och de första vi ser är en stor älgtjur..
Vi gick in i Lilleskuttlandet och myste på med lite getter! Självklart är ju de små killingarna de absolut sötaste, men jag tror den stora getabocken gillade oss. Han kom fram flera ggr och buffade på jackan och ville att vi skulle klia han i pannan.

Efter det hälsade vi på hos renarna. Här hade vi förmodligen kungen av flocken.
Och här i andra.
Älgarna fick sig även ett besök. Dock var de väldigt långt borta, så det blev inte så bra bilder.
Vi sa även hej till Vinsent the visent! han vart dock arg :P
Mysiga myskoxar!
På G! här regnade det lite, men de gjorde ingenting.

Sötaste björnarna! Pappa björn till höger och mamma tillhörande ungar till vänster.
Wiii!
Det coolaste var nog vargarna. Man ser väldigt dåligt på bilden, men det var sååå häftigt! Inte varje dag man ser 2 vargar ligga och lata sig. Det är något speciellt med detta djur...

Efter vi käka lunch gick vi på Lyckoland och roade oss! Eller det var mest Tobias & Joakim som gjorde det, dom fick åka karusell och motorcykel. Så roligt!
Jag blir som ett barn när jag kommer dit, man vill gå överallt, se allt! Det är ju sjukt mysigt. Dock slutade dagen med att jag slog skallen i en rutschkana som förmodligen inte var gjord för färdigvuxna människor.. Men det var så himla kul allt klättra hela vägen upp!
Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar